Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt pas het verschil als je deze goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken: effectieve communicatie naar je opdrachtgever en stakeholders.
Inhoud
Tijdens deze doe-workshop ga je met eigen materiaal aan de slag en ga je experimenteren met de tools uit de information design-gereedschapskist. Een aantal onderwerpen die de revue passeren:
- KISS-principe
- Visuele hiërarchie & verticale logica
- Piramidaal structuren
- Functioneel kleurgebruik
- Dataframing
- Horizontale logica
Deelnemers dienen een eigen laptop en rapportages/presentaties/dashboards mee te nemen.
Docent
Robert van Ossenbruggen
Consultant & trainer evidence based marketing
Robert van Ossenbruggen studeerde psychologie, methodologie en marketing. Tegenwoordig is Robert consultant & trainer evidence based marketing bij The Commercial Works, een marketingadviesbureau gevestigd in Nederland en de UK. Robert helpt zijn klanten voornamelijk door bruggen te slaan tussen de wereld van data, modellen en statistiek en de wereld van marketing. Daarnaast geeft hij diverse trainingen voor de Data & Insights Academy, NIMA, Beeckestijn Business School en IESEG Business School. Blogt met regelmaat op marketingonline.nl en LinkedIn.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau B – Enige ervaring
- Opbouw
- 25% Theorie
75% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee en Lunch
- Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid €495,- excl. BTW
Niet-leden €695,- excl. BTW