Pas wanneer het antwoord geeft op de juiste vraag, is marktonderzoek echt succesvol. Maar hoe kom je achter de échte vraag? Durk Bosma leert je in deze workshop via herkenbare cases de echte vraag te achterhalen en te bepalen welke onderzoeksmethode je het best kunt gebruiken voor het beantwoorden van die vraag.
Inhoud
- Het verkleinen van de kloof tussen marketeer en marktonderzoeker
- Het nut van een goede probleemanalyse
- Het analyseren van een onderzoeksprobleem: interne en externe analyse
- Het formuleren van een centrale probleemstelling en heldere onderzoeksvragen
- Het kiezen van een effectieve en efficiënte aanpak voor het beantwoorden van de échte vraag
Docent
Durk Bosma
Marktonderzoek Expert
Succesvol marktonderzoek beantwoordt de juiste vragen op een heldere en inspirerende manier. Durk Bosma – helpt met zijn bedrijf Inzicht & Impact opdrachtgevers om marktonderzoek succesvol in te zetten doormiddel van advies, uitvoering van marktonderzoekprojecten en het geven van trainingen. Als marktonderzoeker heeft hij zijn sporen verdiend aan bureauzijde en opdrachtgeverskant. Durk wordt enthousiast van ingewikkelde onderzoeksvragen waarvoor een pragmatische aanpak gevonden moet worden. Met oud-collega Erik de Kort schreef hij het boek “Wat is de vraag?”.
- Niveau
- Niveau A en B – Weinig of enigszins ervaring
- Opbouw
- 35% Theorie
65% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee en Lunch
- Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid €495,- excl. BTW
Niet-leden €695,- excl. BTW