AI voor Marktonderzoekers
Ontdek hoe AI jouw werk als marktonderzoeker optimaliseert en efficiënter maakt tijdens onze training ‘AI voor Marktonderzoekers’!
- Datum
- 21 november 2024
- Tijd
- 10:00—16:45
- Locatie
- Kabelweg 57, Amsterdam
Ontdek hoe AI jouw werk als marktonderzoeker optimaliseert en efficiënter maakt tijdens onze training ‘AI voor Marktonderzoekers’!
Veel organisaties willen ‘data gedreven’ (data driven) worden. Als consument maakt iedereen zich wel eens zorgen over wat er met data van jou gebeurt. In deze training wordt de term data gedreven besproken en worden relevante onderwerpen toegelicht.
In deze training leer je hoe je overeind blijft bij werkdruk, veranderingen en tegenslag. Vergroot de regie over je eigen agenda!
Deze twee-daagse (examen) training helpt je met het voorbereiden voor de CDMP certificering (het Data Management Fundamentals examen van DAMA International).
Deze uitgebreide drie-daagse examentraining helpt je met het voorbereiden voor de CDMP certificering (het Data Management Fundamentals examen van DAMA International).
Wordt het belang van data binnen jouw organisatie wel besproken, maar nog niet beleefd?
Wil je sneller kunnen anticiperen met data op veranderingen?
Wil jij de digitale transformatie nu een feit laten zijn?
Infographics zijn dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle wijze te delen met je collega’s of klanten.
Ontdek hoe AI jouw werk als marktonderzoeker optimaliseert en efficiënter maakt tijdens onze training ‘AI voor Marktonderzoekers’!
In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen?
Deze training is voor professionals die graag beter willen omgaan met lastige mensen en/of situaties, zowel intern als extern & assertiviteit.
Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken.
In de training datakwaliteit worden alle onderwerpen besproken om datakwaliteit te specificeren, te meten, te analyseren en te verbeteren.
Er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. In deze workshop krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken
Als overheidsopdrachtgever ben je minder vrij dan een opdrachtgever uit de particuliere sector. En als daarvoor werkende onderzoeksorganisatie dus ook.
Sinds 2002 worden jaarlijks de landelijk erkende NIMA-Data & Insights Network examens Sensorisch onderzoeker A (en B) afgenomen onder auspiciën van de profgroep Data & Insights Network.
Deze training leert je gestructureerd, creatief en logisch een onderzoeksdesign ontwerpen met de juiste techniek(en).
Ontdek hoe AI jouw werk als marktonderzoeker optimaliseert en efficiënter maakt tijdens onze training ‘AI voor Marktonderzoekers’!
Veel organisaties willen ‘data gedreven’ (data driven) worden. Als consument maakt iedereen zich wel eens zorgen over wat er met data van jou gebeurt. In deze training wordt de term data gedreven besproken en worden relevante onderwerpen toegelicht.
ChatGPT, een tool die steeds meer aan populariteit wint maar vaak niet volledig wordt begrepen of optimaal wordt benut door professionals. Deze training richt zich op het demystificeren van ChatGPT.
In deze workshop leer je alle theoretische én praktische ins en outs om dé perfecte vragenlijst te kunnen opstellen.
Pas wanneer het antwoord geeft op de juiste vraag, is marktonderzoek echt succesvol. Maar hoe kom je achter de échte vraag?
Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten!
In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.
Wordt het belang van data binnen jouw organisatie wel besproken, maar nog niet beleefd?
Wil je sneller kunnen anticiperen met data op veranderingen?
Wil jij de digitale transformatie nu een feit laten zijn?
Tijdens deze praktische training, worden beginners op het gebied van kwantitatief marktonderzoek snel op weg geholpen. Een cruciale workshop boordevol vol tips & tricks, do’s en don’ts.
In de training datakwaliteit worden alle onderwerpen besproken om datakwaliteit te specificeren, te meten, te analyseren en te verbeteren.
Steeds meer organisaties omarmen de principes van Design Thinking. Design Thinking is een mindset die je helpt om op een andere manier naar problemen te kijken.
De AVG geeft regels en houvast hoe statistisch onderzoek dient te worden uitgevoerd, maar wat is nu ieders verantwoordelijkheid?
Opfristraining voor onderzoekers! Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.
Transformeer jouw organisatie tot een data gedreven organisatie en maak van data een strategische asset als Chief Data Officer.
Er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. In deze workshop krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken
In deze eendaagse training zet je de eerste stappen om de analytics strategie van jouw organisatie te verbeteren.
Veel organisaties willen ‘data gedreven’ (data driven) worden. Als consument maakt iedereen zich wel eens zorgen over wat er met data van jou gebeurt. In deze training wordt de term data gedreven besproken en worden relevante onderwerpen toegelicht.
SPSS-analyses in de praktijk! In deze workshop werken we door een groot deel van de analysemogelijkheden van SPSS.
In deze training leer je hoe je data-gedreven persona’s en customer journeys maakt waarmee je een optimale klantbeleving neerzet.
Zelfstandig aan de slag met marktonderzoek? Er worden praktische handvatten geboden om alle stappen die komen kijken bij een onderzoek, stapsgewijs eigen te maken.
Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen.
Wordt het belang van data binnen jouw organisatie wel besproken, maar nog niet beleefd?
Wil je sneller kunnen anticiperen met data op veranderingen?
Wil jij de digitale transformatie nu een feit laten zijn?
Infographics zijn dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle wijze te delen met je collega’s of klanten.
In de training datakwaliteit worden alle onderwerpen besproken om datakwaliteit te specificeren, te meten, te analyseren en te verbeteren.
Veel organisaties willen ‘data gedreven’ (data driven) worden. Als consument maakt iedereen zich wel eens zorgen over wat er met data van jou gebeurt. In deze training wordt de term data gedreven besproken en worden relevante onderwerpen toegelicht.
Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken.
In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen?
Voor veel mensen is het gebruik van dashboards, of specifiek een Power BI dashboard helemaal nieuw. We doorlopen samen de stappen van Data tot Dashboard en gaan aan de slag met praktijkopdrachten. Aan het einde van de dag weet iedereen hoe Power BI werkt.
Deze training is voor professionals die graag beter willen omgaan met lastige mensen en/of situaties, zowel intern als extern & assertiviteit.
Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’.
In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen.
Wordt het belang van data binnen jouw organisatie wel besproken, maar nog niet beleefd?
Wil je sneller kunnen anticiperen met data op veranderingen?
Wil jij de digitale transformatie nu een feit laten zijn?
Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt pas het verschil als je deze goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken.
Wil je meer uit Power BI halen? Leer optimaal inzicht te geven, snel te presteren en makkelijk onderhoud uit te voeren. Deze training is geschikt voor iedereen die meer wil leren over de mogelijkheden van Power BI en is een vervolg op de Basistraining Power BI.
Tijdens deze basistraining R laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft.
In deze training leer je hoe je overeind blijft bij werkdruk, veranderingen en tegenslag. Vergroot de regie over je eigen agenda!
Wordt het belang van data binnen jouw organisatie wel besproken, maar nog niet beleefd?
Wil je sneller kunnen anticiperen met data op veranderingen?
Wil jij de digitale transformatie nu een feit laten zijn?
Deze training leert je gestructureerd, creatief en logisch een onderzoeksdesign ontwerpen met de juiste techniek(en).
In deze workshop leer je alle theoretische én praktische ins en outs om dé perfecte vragenlijst te kunnen opstellen.
ChatGPT, een tool die steeds meer aan populariteit wint maar vaak niet volledig wordt begrepen of optimaal wordt benut door professionals. Deze training richt zich op het demystificeren van ChatGPT.
Zelfstandig aan de slag met marktonderzoek? Er worden praktische handvatten geboden om alle stappen die komen kijken bij een onderzoek, stapsgewijs eigen te maken.
In deze eendaagse training zet je de eerste stappen om de analytics strategie van jouw organisatie te verbeteren.
Pas wanneer het antwoord geeft op de juiste vraag, is marktonderzoek echt succesvol. Maar hoe kom je achter de échte vraag?
Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten!
Tijdens deze praktische training, worden beginners op het gebied van kwantitatief marktonderzoek snel op weg geholpen. Een cruciale workshop boordevol vol tips & tricks, do’s en don’ts.
Duik samen met Wim Vaessen en Joep Brinkman in de wereld van sensorisch onderzoek. De cursus bestaat uit theorie en praktijk over het opzetten en uitvoeren van sensorisch onderzoek.
Als de organisatie waarvoor je werkt een klantreis heeft, maar je vindt het lastig om aan (echte) klantdata te komen en/of er haalbare verbeteringen uit te halen, dan past deze training bij jou.
Als overheidsopdrachtgever ben je minder vrij dan een opdrachtgever uit de particuliere sector. En als daarvoor werkende onderzoeksorganisatie dus ook.
Opfristraining voor onderzoekers! Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.
In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.
Wordt het belang van data binnen jouw organisatie wel besproken, maar nog niet beleefd?
Wil je sneller kunnen anticiperen met data op veranderingen?
Wil jij de digitale transformatie nu een feit laten zijn?
Er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. In deze workshop krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken
In deze training leer je hoe je overeind blijft bij werkdruk, veranderingen en tegenslag. Vergroot de regie over je eigen agenda!
Voor veel mensen is het gebruik van dashboards, of specifiek een Power BI dashboard helemaal nieuw. We doorlopen samen de stappen van Data tot Dashboard en gaan aan de slag met praktijkopdrachten. Aan het einde van de dag weet iedereen hoe Power BI werkt.
In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen.
Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt pas het verschil als je deze goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken.
Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen.
In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen?
De AVG geeft regels en houvast hoe statistisch onderzoek dient te worden uitgevoerd, maar wat is nu ieders verantwoordelijkheid?
Infographics zijn dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle wijze te delen met je collega’s of klanten.
Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’.
Wordt het belang van data binnen jouw organisatie wel besproken, maar nog niet beleefd?
Wil je sneller kunnen anticiperen met data op veranderingen?
Wil jij de digitale transformatie nu een feit laten zijn?
Deze training is voor professionals die graag beter willen omgaan met lastige mensen en/of situaties, zowel intern als extern & assertiviteit.
Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken.
Wil je meer uit Power BI halen? Leer optimaal inzicht te geven, snel te presteren en makkelijk onderhoud uit te voeren. Deze training is geschikt voor iedereen die meer wil leren over de mogelijkheden van Power BI en is een vervolg op de Basistraining Power BI.
Met SPSS Advanced Datamanagement voor gevorderden maak je kennis met de tips en tricks om sneller en slimmer te werken met SPSS.
Ontdek hoe AI jouw werk als marktonderzoeker optimaliseert en efficiënter maakt tijdens onze training ‘AI voor Marktonderzoekers’!
In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen.
Als overheidsopdrachtgever ben je minder vrij dan een opdrachtgever uit de particuliere sector. En als daarvoor werkende onderzoeksorganisatie dus ook.
De AVG geeft regels en houvast hoe statistisch onderzoek dient te worden uitgevoerd, maar wat is nu ieders verantwoordelijkheid?
Tijdens deze praktische training, worden beginners op het gebied van kwantitatief marktonderzoek snel op weg geholpen. Een cruciale workshop boordevol vol tips & tricks, do’s en don’ts.
Voor veel mensen is het gebruik van dashboards, of specifiek een Power BI dashboard helemaal nieuw. We doorlopen samen de stappen van Data tot Dashboard en gaan aan de slag met praktijkopdrachten. Aan het einde van de dag weet iedereen hoe Power BI werkt.
Tijdens deze basistraining R laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft.
In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.
Hoe overtuig je een klant om voor jullie bureau te kiezen? Bestaat er een perfecte salespitch? Niet ieder klant is hetzelfde en wil je je succes maximaliseren, zul je een verkoopstrategie moet inzetten.
Deze twee-daagse (examen) training helpt je met het voorbereiden voor de CDMP certificering (het Data Management Fundamentals examen van DAMA International).
Deze uitgebreide drie-daagse examentraining helpt je met het voorbereiden voor de CDMP certificering (het Data Management Fundamentals examen van DAMA International).
ChatGPT, een tool die steeds meer aan populariteit wint maar vaak niet volledig wordt begrepen of optimaal wordt benut door professionals. Deze training richt zich op het demystificeren van ChatGPT.
Deze training is voor professionals die graag beter willen omgaan met lastige mensen en/of situaties, zowel intern als extern & assertiviteit.
Sinds 2002 worden jaarlijks de landelijk erkende NIMA-Data & Insights Network examens Sensorisch onderzoeker A (en B) afgenomen onder auspiciën van de profgroep Data & Insights Network.
Duik samen met Wim Vaessen en Joep Brinkman in de wereld van sensorisch onderzoek. De cursus bestaat uit theorie en praktijk over het opzetten en uitvoeren van sensorisch onderzoek.
Als de organisatie waarvoor je werkt een klantreis heeft, maar je vindt het lastig om aan (echte) klantdata te komen en/of er haalbare verbeteringen uit te halen, dan past deze training bij jou.
Wordt het belang van data binnen jouw organisatie wel besproken, maar nog niet beleefd?
Wil je sneller kunnen anticiperen met data op veranderingen?
Wil jij de digitale transformatie nu een feit laten zijn?
Leer in 2 dagen de data architectuur optimaal in te richten voor Data Warehouse, Data Lake en Data Science
In deze training leer je hoe je data-gedreven persona’s en customer journeys maakt waarmee je een optimale klantbeleving neerzet.
Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen.
Tijdens deze workshop leer je de basis van creatief denken. Je leert hoe je op een creatieve wijze vraagstukken kunt aanpakken.
In deze workshop leer je alle theoretische én praktische ins en outs om dé perfecte vragenlijst te kunnen opstellen.
Steeds meer organisaties omarmen de principes van Design Thinking. Design Thinking is een mindset die je helpt om op een andere manier naar problemen te kijken.
Deze training leert je gestructureerd, creatief en logisch een onderzoeksdesign ontwerpen met de juiste techniek(en).
In deze eendaagse training zet je de eerste stappen om de analytics strategie van jouw organisatie te verbeteren.
Deze training is voor professionals die graag effectiever willen zijn in lastige gesprekken met opdrachtgevers (en collega’s).
In deze workshop gaan we in op de ins en outs van leiderschap. Wat is belangrijk en hoe kun je jouw leidinggevende capaciteiten optimaal benutten om zelf en als team optimaal te presteren.
Dit examen is bedoeld voor personen die werkzaam zijn in of zich willen kwalificeren voor een functie in de uitvoering van sensorisch onderzoek. Gangbare functienamen voor Sensorisch Onderzoeker A zijn: testleider, panelleider, onderzoeksassistent etc.
De sensorisch onderzoeker op Data & Insights Network/NIMA B beheerst de basis voor het vertalen van niet-complexe problemen in een opzet voor sensorisch onderzoek. Inclusief bijbehorende projectmatige aanpak van screening en training van respondenten, de uitwerking, analyse, interpretatie en presentatie.
Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten!
SPSS-analyses in de praktijk! In deze workshop werken we door een groot deel van de analysemogelijkheden van SPSS.
Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt pas het verschil als je deze goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken.
Infographics zijn dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle wijze te delen met je collega’s of klanten.
Veel organisaties willen ‘data gedreven’ (data driven) worden. Als consument maakt iedereen zich wel eens zorgen over wat er met data van jou gebeurt. In deze training wordt de term data gedreven besproken en worden relevante onderwerpen toegelicht.
Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’.
Leer bewuster naar je organisatie kijken zodat je duurzaam kunt veranderen.
Zelfstandig aan de slag met marktonderzoek? Er worden praktische handvatten geboden om alle stappen die komen kijken bij een onderzoek, stapsgewijs eigen te maken.
In deze workshop leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag hoe je uit het beschikbare aanbod bij iedere marketingvraag het juiste model kiest de beste onderzoeksmethode.
In deze training leer je hoe je overeind blijft bij werkdruk, veranderingen en tegenslag. Vergroot de regie over je eigen agenda!
Wil je meer uit Power BI halen? Leer optimaal inzicht te geven, snel te presteren en makkelijk onderhoud uit te voeren. Deze training is geschikt voor iedereen die meer wil leren over de mogelijkheden van Power BI en is een vervolg op de Basistraining Power BI.
Opfristraining voor onderzoekers! Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.
De meesten van ons werken vaak aan meerdere projecten tegelijk. Maar doen we dat wel op een efficiënte en effectieve manier?
Er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. In deze workshop krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken
In de training Succesvol Duurzaam Onderhandelen leer je alles over verbindend onderhandelen: stevig onderhandelen op de inhoud, terwijl je tegelijkertijd de relatie verstevigt.
Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken.
In deze training leer je onderzoekresultaten beter te interpreteren door ze te spiegelen aan een aantal terugkerende patronen in koopgedrag.
In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen?
In de training datakwaliteit worden alle onderwerpen besproken om datakwaliteit te specificeren, te meten, te analyseren en te verbeteren.
Pas wanneer het antwoord geeft op de juiste vraag, is marktonderzoek echt succesvol. Maar hoe kom je achter de échte vraag?