Analyse-valkuilen: trap er niet in!

In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen. We stappen uit de productie-modus en de deadlines en nemen even de tijd om de motorkap open te trekken en te zien wat er in zit en hoe de onderdelen met elkaar in verbinding staan. Word een onderzoeker met een scherpe blik in deze training geschikt voor marktonderzoekers met een aantal jaren ervaring.

Inhoud

  • Kennismaking & waarom deze training
  • Cases: voorbeelden van stukken analyse, rapportage en conclusies/aanbevelingen
  • Meetfouten: error & bias
  • Valkuilen:
  1. Kijken met een verschillenbril
  2. Selectie-effecten & survivorship bias
  3. Het belang van variatie
  4. Negeren van wetmatigheden in klantgedrag
  • Opdrachten: cases ‘herstellen’ (toepassen van valkuilen)

Deelnemers dienen een eigen laptop mee te nemen

Docent

Robert van Ossenbruggen

Consultant & trainer evidence based marketing

Robert van Ossenbruggen studeerde psychologie, methodologie en marketing. Tegenwoordig is Robert consultant & trainer evidence based marketing bij The Commercial Works, een marketingadviesbureau gevestigd in Nederland en de UK. Robert helpt zijn klanten voornamelijk door bruggen te slaan tussen de wereld van data, modellen en statistiek en de wereld van marketing. Daarnaast geeft hij diverse trainingen voor de Data & Insights Academy, NIMA, Beeckestijn Business School en IESEG Business School. Blogt met regelmaat op marketingonline.nl en LinkedIn.

Praktische informatie

Niveau
Niveau B – Enige ervaring
Opbouw
50% Theorie
50% Praktijk
Inclusief
Lesmateriaal
Certificaat
Koffie/thee en Lunch
Kosten
VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid €465,- excl. BTW
Niet-leden €665,- excl. BTW