Advanced Customer Journey en Persona’s

De klantreis: veel organisaties hebben er een, maar zien het als een eenmalige klus of houden ze niet structureel bij. De customer journey en persona’s effectief gebruiken op de werkvloer zodat er continu klantgericht wordt gewerkt, kan nog weleens een uitdaging zijn. Hoe pas je ze optimaal toe in je organisatie?

Inhoud

In deze training word je meegenomen in een klantcase waarbij gebruikers, en gebruikersdata, continu in het ontwerpproces worden betrokken en alle inzichten hieruit zijn gevangen in een Customer Journey. Ook kom je te weten hoe deze Customer Journey structureel wordt bijgehouden, onder de aandacht blijft en als centraal uitgangspunt dient om zo producten, diensten en processen voortdurend te verbeteren waar zowel gebruiker als organisatie blij van wordt.

Je komt o.a. te weten:

  • Hoe zet je de Customer Journey en Persona’s in als continu middel om klantgericht te opereren?
  • Hoe houd je de Customer Journey en Persona’s onder de aandacht?
  • Hoe zorg je voor draagvlak?
  • Hoe pas je ze toe in alle lagen van de organisatie; van management tot op projectbasis?
  • Hoe haal je er haalbare verbeteringen uit waar zowel gebruiker als organisatie op zitten te wachten?

Je gaat aan de slag met een eigen casus. We kijken onder andere naar het volwassenheidsniveau van de organisatie en brengen in kaart hoe je de Customer Journey (beter) op de huidige werkwijze laat aansluiten.
Uiteraard is er ruimte om in te gaan op jou specifieke uitdagingen op het gebied van klantreizen en persona’s. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Hoe kom je aan klantdata?
  • Hoe maak je data overzichtelijk?
  • Hoe maak je de klantreis meetbaar?
  • Hoe je inzichten prioriteert
  • Hoe je haalbare inzichten identificeert
  • Hoe je een minimale Customer Journey uitbreidt tot een geavanceerde
  • Hoe je ze toepast binnen de overheid of een commercieel bedrijf

Tussendoor krijg je praktische tips en handvatten om na de training direct zelfstandig aan de slag te gaan.

Docent

Sjoerd Walinga

Usability & User Experience expert

“If the user can’t use it, it doesn’t work”. Dat is waar Sjoerd Walinga in gelooft. Hij heeft een enorme passie voor usability, user experience, conversie optimalisatie en gedragswetenschap. Als User Experience en Conversie expert bij Concept7 is hij hier dan ook maar al te graag mee bezig. Het werken voor bedrijven als Menzis, Roompot, Greetz, Philips en Gemeente Groningen leert hem elke dag weer nieuwe dingen en daar krijgt hij maar niet genoeg van. Daarnaast geeft Sjoerd gastcollege op diverse hogescholen en universiteiten en traint hij professionals en managers bij bedrijven als Talpa, RTL, a.s.r., Essent, KvK en de Belastingdienst.

Praktische informatie

Niveau
Niveau B – enige ervaring
Opbouw
50% Theorie
50% Praktijk
Inclusief
Lesmateriaal
Certificaat
Koffie/thee en Lunch
Kosten
VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid €465,- excl. BTW
Niet-leden €665,- excl. BTW