Elke onderneming heeft ermee te maken: de klantreis. Dit is een gevisualiseerd proces van alle stappen die een (potentiële) klant doorloopt om een doel te bereiken, van begin tot eind. Dit helpt bedrijven hun klanten centraal te stellen en maakt het eenvoudig om kansen voor verbeteringen te signaleren.
Als jij de klantbeleving wilt verbeteren van jouw organisatie, product, dienst, website of app, maar niet weet waar je moet beginnen, dan past deze training bij jou.
Inhoud
De training geeft je inzicht in fases die een (potentiële) klant doorloopt en wat in elke fase o.a. hun behoeftes, vragen en frustraties zijn. Dit levert gegarandeerd waardevolle inzichten op die kansen naar boven haalt om de klantbeleving te verbeteren.
Je leert niet alleen zo’n klantreis opstellen, maar ook een helder beeld te krijgen van de persoon die deze klantreis doorloopt: de persona’s. Je krijgt kennis en handvatten waarmee je direct na de training zelf aan de slag kunt!
- Theorie Customer Journeys en persona’s
- Voorbeelden, best practices, tips, tricks en valkuilen
- Persona opstellen, presenteren en feedback
- Customer journey opstellen, presenteren en feedback
Docent

Sjoerd Walinga
Usability & User Experience expert
“If the user can’t use it, it doesn’t work”. Dat is waar Sjoerd Walinga in gelooft. Hij heeft een enorme passie voor usability, user experience, conversie optimalisatie en gedragswetenschap. Als User Experience en Conversie expert bij Concept7 is hij hier dan ook maar al te graag mee bezig. Het werken voor bedrijven als Menzis, Roompot, Greetz, Philips en Gemeente Groningen leert hem elke dag weer nieuwe dingen en daar krijgt hij maar niet genoeg van. Daarnaast geeft Sjoerd gastcollege op diverse hogescholen en universiteiten en traint hij professionals en managers bij bedrijven als Talpa, RTL, a.s.r., Essent, KvK en de Belastingdienst.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau A – Weinig ervaring
- Opbouw
- 50% Theorie
50% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal
Certificaat
Koffie/thee & lunch - Kosten
- Persoonlijke leden (incl. VBO- en VSO-leden) € 450,- excl. BTW
Niet-leden € 650,- excl. BTW