Een vragenlijst maken lijkt zo eenvoudig. Maar schijn bedriegt. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen in de vraagstelling kunnen een grote invloed hebben op datakwaliteit. In deze workshop leer je alle theoretische én praktische ins en outs om dé perfecte vragenlijst te kunnen opstellen.
Inhoud
- Het gedrag van respondenten
- Het effect van de vraagstelling op de datakwaliteit
- Het opzetten van een goede vragenlijst
- Vragenlijsten uit de praktijk
- Het verbeteren van je eigen vragenlijst
Ter voorbereiding op deze workshop is de workshop “De vraag achter de vraag” van Durk Bosma een aanrader. Immers, pas wanneer je de échte vraag weet zal een perfecte vragenlijst met goede datakwaliteit hét antwoord geven.
Docent
Robert van Ossenbruggen
Consultant & trainer evidence based marketing
Robert van Ossenbruggen studeerde psychologie, methodologie en marketing. Tegenwoordig is Robert consultant & trainer evidence based marketing bij The Commercial Works, een marketingadviesbureau gevestigd in Nederland en de UK. Robert helpt zijn klanten voornamelijk door bruggen te slaan tussen de wereld van data, modellen en statistiek en de wereld van marketing. Daarnaast geeft hij diverse trainingen voor de Data & Insights Academy, NIMA, Beeckestijn Business School en IESEG Business School. Blogt met regelmaat op marketingonline.nl en LinkedIn.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau B – Enige ervaring
- Opbouw
- 50% Theorie
50% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee en Lunch
- Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO- of CUBE-lid €465,- excl. BTW Niet-leden €665,- excl. BTW