Topic of the Year 2023 – Robots: the key to marketing data and insights!

In 2023 is Robots: Key to marketing data and insights gekozen als Topic of the Year. Download deze uitgave nu als pdf.

In winkelwagen

In 2023 is Robots: Key to marketing data and insights gekozen als Topic of the Year. 

Steeds meer bedrijven hebben een robot op de loonlijst. In 2021 werkte al bijna 10% van de Nederlandse bedrijven met één of meer robots. Zo laat online supermarkt Picnic de boodschappen uit het schap halen door robots, gebruikt Shell robots voor het uitvoeren van zich steeds herhalende handelingen en heeft ook de kaasfabriek van Friesland Campina mensen al vervangen door robots. Naar verwachting zet de robotrevolutie door en wordt in 2025 de helft van ons werk door robots gedaan. Zowel de kansen als de uitdagingen maken dit een interessant gebied voor wetenschappelijk onderzoek. Vragen zijn bijvoorbeeld voor welke taken een robot wel en voor welke taken een robot beter niet ingezet kan worden, hoe moet een robot eruitzien, wat zijn de voorwaarden om teams van mens en robot optimaal te laten samenwerken.

Download de Topic of the Year – uitgave 2023

In deze uitgave staan publicaties van: Jenny van Doorn (winnares Insights Scientist Award 2023), Jeroen Schepers (genomineerde Insights Scientist Award) en Gaby Odekerken-Schrōder / Dominik Mahr (genomineerde Insights Scientist Award), aangevuld met een tweetal praktijkverhalen van Piek Vossen en Roeland van Oers.  

Heel veel leesplezier!

Yvonne van Everdingen
Voorzitter jury Insights Scientist Award 2023

Eerdere uitgaves: