SPSS-analyses in de praktijk! Deze workshop borduurt voort op de analyses die in de workshop ‘Praktische methodologie & het SPSS-analysepalet’ zijn behandeld. We staan stil bij alle facetten om deze analyses goed te kunnen gebruiken en de resultaten te interpreteren.
Inhoud
- Significantietoetsen
- Structuur in variabelen vinden met factoranalyse & betrouwbaarheidsanalyse
- Driver analyse met regressie
- Segmenteren met clusteranalyse
- Visualiseren met correspondentie analyse
Deelnemers dienen een eigen laptop met SPSS mee te nemen.
Docent
Robert van Ossenbruggen
Consultant & trainer evidence based marketing
Robert van Ossenbruggen studeerde psychologie, methodologie en marketing. Tegenwoordig is Robert consultant & trainer evidence based marketing bij The Commercial Works, een marketingadviesbureau gevestigd in Nederland en de UK. Robert helpt zijn klanten voornamelijk door bruggen te slaan tussen de wereld van data, modellen en statistiek en de wereld van marketing. Daarnaast geeft hij diverse trainingen voor de Data & Insights Academy, NIMA, Beeckestijn Business School en IESEG Business School. Blogt met regelmaat op marketingonline.nl en LinkedIn.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau B – Enige ervaring
- Opbouw
- 25% Theorie
75% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal
Certificaat
Koffie/thee en Lunch - Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid € 595,- excl. BTW
Niet-leden € 795,- excl. BTW