Hoe zet je betrouwbaar sensorisch onderzoek op? Hoe haal je meer uit data en testopzetten? En hoe vertaal je waarnemingen naar waardevolle product- en marketinginzichten? Vanaf 1 oktober 2025 krijg je de kans om dit allemaal te leren in de Cursus Sensorisch Onderzoek B.
Onder leiding van experts Wim Vaessen en Joep Brinkman verdiep je je zes dagen lang in de wereld van zintuigen, testmethoden en data-analyse. Het programma combineert theorie met praktijk: van verschil- en beschrijvende tests tot multivariate analysetechnieken, en van panelwerving tot het interpreteren van biplots.
Naast de theorie werk je aan praktijkopdrachten, waarbij productprofilering de rode draad vormt. Ook eigen casuïstiek en vragen uit jouw werkpraktijk krijgen volop ruimte. Dankzij gastsprekers en excursies maak je kennis met actuele inzichten en toepassingen uit het werkveld.
Dit zeggen deelnemers
De cursus wordt door deelnemers hoog gewaardeerd met een gemiddelde van 8,5. Zij ervaren de balans tussen diepgang, praktijkgerichtheid en inspirerende begeleiding als uniek:
“Nog nooit eerder zo’n leuke en leerzame cursus gevolgd!”
“Ik vond de cursus zeer leerzaam, informatief en gebruik het geleerde direct in de praktijk.”
“Ik heb er veel aan gehad en een erg leuke tijd gehad. Bedankt!”
Benieuwd naar alle details van de training? Klik hier voor de hele training.