Op donderdagmiddag 30 oktober organiseren we samen met NIMA en Noordhoff de digitale Education Day over de inzichten en uitdagingen van de toekomstige marketeer.
Voor wie:
Deze digitale sessie is speciaal ontwikkeld voor docenten die snel op de hoogte willen zijn van de nieuwste ontwikkelingen binnen het vakgebied en welke inzichten een marketeer moet hebben om succesvol het vak uit te kunnen oefenen. Laat je inspireren, verrijk je kennis, en bereid je studenten voor op de toekomst van een succesvolle marketeer!
Programma
• 13.30 uur | Welkom
• 13.35 uur | Annelies Verhelst, Waarom ethisch denken je een succesvolle marketeer maakt
• 14.05 uur | Koffie-break (ogen van het scherm)
• 14.10 uur | Ine Stultjens, Waarom nieuwsgierigheid, lef en zes kerncompetenties de sleutel zijn tot succes
• 14.45 uur | Q&A met de sprekers (pak je kans, stel je vraag)
• 15.00 uur | Afsluiting
Inhoud
Waarom ethisch denken je een succesvolle marketeer maakt
(Annelies Verhelst)
Marketing is tegenwoordig veel meer dan waarde creëren voor klanten of resultaten boeken voor je organisatie. De marketeer van de toekomst maakt écht impact op de samenleving. En daarbij is inclusie geen optie, maar een must, met toegankelijkheid als onmisbaar onderdeel.
Tijdens de sessie deelt Annelies Verhelst waarom het cruciaal is dat studenten hier al tijdens hun studie mee kennismaken. Ze geeft praktische handvatten, laat je nadenken over uitdagende dilemma’s en neemt ook AI onder de loep.
Waarom nieuwsgierigheid, lef en zes kerncompetenties de sleutel zijn tot succes
(Ine Stultjens)
De marketeer van de toekomst combineert zes kerncompetenties – van data-analyse tot creativiteit en samenwerking – en weet daarmee écht verschil te maken. Ine Stultjens deelt inspirerende praktijkvoorbeelden en laat zien hoe marketeers waarde kunnen creëren voor klanten, organisaties én de samenleving.
Sprekers
• Ine Stultjens (drs) is een ervaren Marketing Directeur/CMO met een internationaal trackrecord in FMCG, duurzame consumentengoederen en retail. Ze werkte onder meer bij Sara Lee/Douwe Egberts in Parijs, Innocent Drinks, Nestlé en Koninklijke Auping – waar ze leiding gaf aan de merkambitie om de wereld écht uit te rusten, met als hoogtepunt de introductie van ’s werelds eerste circulaire matras. Haar expertise ligt op het snijvlak van strategie, merkbouwen, innovatie, digitalisering en duurzaamheid. Ine combineert corporate ervaring met een start-up mentaliteit en werkt graag aan merken die bijdragen aan een gezonde en betekenisvolle manier van leven. Ze gelooft in de kracht van marketing om waarde te creëren voor klanten én positieve maatschappelijke impact te realiseren.
• Annelies Verhelst is expert digitale toegankelijkheid en New Business Manager bij het adviesbureau Digitaal Toegankelijk. Ze adviseert en traint organisaties over het belang van inclusief te werk gaan bij het ontwerpen en ontwikkelen van digitale producten en diensten én de marketing daaromheen. Ze is regelmatig te horen in podcasts, te lezen in blogs, en te zien als spreker op congressen en in webinars. Bij NIMA is ze lid van de examencommissie voor de marketingexamens.
Details
Locatie: Online via Teams
Datum: donderdag 30 oktober 2025
Tijd: 13.30 uur tot 15.00 uur