SPSS is sinds jaar en dag een standaardtool voor het prepareren en analyseren van data. Helaas sluiten de benodigde vaardigheden voor marktonderzoek alleen niet altijd aan bij de theorie uit de studieboeken. In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.
Inhoud
- Basis Syntaxregels & -richtlijnen
- Het maken van eenvoudige uitdraaien
- Het managen van datafiles
- Het aanmaken en verwerken van nieuwe variabelen
- Het maken en filteren van selecties
- De inspectie van de data
- Aanvullende informatie zoeken; ook met behulp van AI
Deelnemers dienen zelf een laptop met hierop SPSS mee te nemen.
Docent
Paul Oosterveld
Research consultancy and statistics
Paul studeerde psychologie, met als specialisatie Psychologische Methodenleer. Hij is een all-round methodoloog met ervaring in zowel profit als not-for-profit organisaties. Meer dan 25 jaar ervaring met SPSS in zowel uitvoerende, adviserende en trainende rol. Momenteel werkt Paul als free-lance onderzoeksadviseur en is auteur bij uitgeverij Hogrefe.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau A en B – Weinig tot enige ervaring
- Opbouw
- 50% Theorie
50% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee en Lunch
- Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid € 595,- excl. BTW
Niet-leden € 795,- excl. BTW