Hoe overtuig je een klant om voor jouw bureau te kiezen? Bestaat er een perfecte salespitch? Niet iedere klant is hetzelfde en om je succes te vergroten, moet je weten welke verkoopstrategie je wanneer inzet. En heb je de eerste stap gezet, dan volgt de onderhandeling: hoe kom je tot een commerciële afspraak die écht win-win is voor zowel bureau als klant?
Wat deze training uniek maakt: de trainer beoordeelt al jarenlang bureaus als opdrachtgever bij VodafoneZiggo en kent daardoor exact de succesfactoren en valkuilen. Hij weet dus niet alleen wat werkt in theorie, maar ook wat in de praktijk het verschil maakt. Je leert van iemand die letterlijk “aan de andere kant van de tafel” zat en precies weet hoe bureaus worden beoordeeld. The best man for the job!
Inhoud
Een combinatie van theorie en praktische oefeningen:
- Welke verkoopstrategieën zijn er en hoe gebruik je ze effectief
- Oefenen met verkoopgesprekken a.d.h.v. neutrale cases
- Verschillende onderhandelingsstrategieën en hun toepassing
- Oefenen met een onderhandelingsgesprek
Docent
Jan Zwang
Insight & Data Driven market intelligence professional VodafoneZiggo
Jan Zwang is in zijn dagelijks bestaan Manager Insights bij VodafoneZiggo. In die rol maakt hij vaak pitches mee van bureaus. Daarvoor heeft hij als Global Accountmanager bij een marktonderzoekbureau zelf ook jaren aan bureaupitches gedaan, voor zowel startups tot global internationals. In 2012 heeft hij de Award voor Insights Professional van het jaar geworden en is hij heeft diverse jaren deel uitgemaakt van de Awardsjury.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau A – Weinig ervaring
- Opbouw
- 50% Theorie
50% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee en Lunch
- Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO lid€595,- excl. BTW
Niet-leden €795,- excl. BTW