Data en creativiteit gaan hand in hand, data is een must-have om merken te laten groeien. Het geeft je inzichten in iemands leven, gevoelens, motivaties en drijfveren en hoe jouw product of dienst daaraan bijdraagt. Met creativiteit kun je deze inzichten vertalen naar nieuwe producten, diensten, services, processen. Het kunnen combineren van data en creativiteit is een gouden combinatie!
Inhoud
Tijdens deze workshop leer je de basis van creatief denken. Je leert hoe je op een creatieve wijze vraagstukken kunt aanpakken. Hoe je gestructureerd en via een duidelijke methodiek originele ideeën en oplossingen kunt bedenken voor de vakmatige vragen of problemen waar je tegenaan loopt.
Door te snappen hoe je brein werkt, hoe jij je creativiteit kunt AAN zetten, heb je handvatten om te spelen met je data en deze te ‘kneden’ en te vertalen naar creatieve output.
Creativiteit is serious playing en dat kun je doen met alle data die je tot je beschikking hebt.
Van tevoren sturen we je een vragenlijst om te achterhalen wat je leerdoel is en hoe jij je kennisniveau op het gebied van creativiteit en creatief denken inschat.
Docent
Marieke van Dijk
oprichter Springidee
Marieke van Dijk – geeft vanuit het bedrijf Springidee trainingen in de ontwikkeling van creatieve vaardigheden. Ze adviseert organisaties over hoe ze hun innovatiedenk- en -daadkracht kunnen vergroten en zij is spreker over creativiteit. Thema’s zijn: ‘De kracht van lummelen’ en ‘De 5 randvoorwaarden voor persoonlijke vernieuwing’. “Ik help organisaties om die creatieve grondhouding te ontwikkelen bij individu, team en organisatie”.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau A en B – Weinig tot enige ervaring
- Opbouw
- 20% Theorie
80% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal
Certificaat
Koffie/thee en Lunch - Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid € 595,- excl. BTW
Niet-leden € 795,- excl. BTW