Een datagedreven organisatie: hoe pak je dat aan?

Jullie werken met data, maar een integrale data & analytics strategie ontbreekt nog in de organisatie. Dat voelt ongemakkelijk, want je ziet regelmatig cases die laten zien wat er allemaal mogelijk is. En de ontwikkelingen gaan snel.

Je zit met vragen als: welke kansen bieden jullie data? Wat is voor jouw organisatie het juiste ambitieniveau? Wat moet de organisatie ontwikkelen? In welke volgorde? Welke tools zijn daarvoor nodig, welke rollen, hoe ziet het team eruit? Hoe neem je de organisatie hierin mee?

Inhoud

We helpen je graag op weg! In deze eendaagse training zet je de eerste stappen om de analytics strategie van jouw organisatie te verbeteren. We geven je een overzicht van alle relevante aspecten, mét talloze inspirerende voorbeelden. Ook gaan we aan de slag met jullie eigen situatie. Zo maak je meteen een vertaalslag naar de praktijk.

We nemen je mee langs alle essentiële ingrediënten die je nodig hebt om tot een integrale strategie te komen. Vanuit onze jarenlange ervaring weten we waar het écht om draait. En na deze dag weet jij hoe je zelf verder kunt.

De input voor jouw strategie:

  • Dataverzameling en governance
  • Analyticstoepassingen
  • Technologie en tooling
  • Organisatie en cultuurverandering
  • Way of working
  • Wetgeving en ethiek

Er wordt gebruik gemaakt van een online voorbereidingsopdracht in de vorm van een korte enquête.

Docent

Stephanie La Grouw

Partner Bureau Gibbs

Stephanie richtte in 2008 samen met Peter Cozijn en Rene Segers Gibbs Analytics Consulting op. Ze leidde bij Gibbs projecten voor o.a. KPN en de Louwman Group. Zo begeleidde zij KPN in de transitie van productgericht denken naar klantgericht denken, en vervulde ze bij Louwman Group de rol van interim analytics manager. Een goede open relatie is voor haar het belangrijkste in de samenwerking met opdrachtgevers. Datagedreven werken betekent namelijk dat niet alleen de data-afdeling, maar het hele bedrijf uit de comfortzone moet. Door haar hands-on ervaring kan zij adviseren over te maken keuzes en helpt ze het draagvlak te verstevigen.

Nienke de Boer

Senior Analytics Consultant Bureau Gibbs

Nienke speelt een grote rol in de opleidingen die Gibbs verzorgt. Voor zowel eigen consultants als externe analisten verzorgt zij trainingen op het gebied van onder andere Statistiek, Customer Lifetime Value, en Next Best Action. Samen met Stephanie ontwikkelde en doceert zij ook de training Data-driven Marketing & Analytics, waarbij multidisciplinaire teams leren hoe data, analytics en klantinzichten een integraal onderdeel worden van de marketingactiviteiten. Nienke put hierbij uit haar jarenlange ervaring met het leiden van projecten voor diverse bedrijven in verschillende stadia van analyticsvolwassenheid.

Praktische informatie

Niveau
Niveau B en C
Speciaal voor mensen met enthousiasme voor data en analytics, die datagedreven werken in hun organisatie (verder) willen professionaliseren.
Doel
Aan het eind van deze dag heb je een overzicht gekregen van alle relevante aspecten en staat jouw plan van aanpak in de steigers om datagedreven werken in jouw organisatie (verder) te professionaliseren.
Inclusief
Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee en Lunch
Kosten
VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid € 595,- excl. BTW
Niet-leden € 795,- excl. BTW