Diversiteit in onderzoekstechnieken

Hoe maak je de juiste keuze uit een breed pallet aan nieuwe technieken?

Het moderne marktonderzoek geeft je een keuze uit een breed scala van nieuwe onderzoektechnieken. De verscheidenheid is enorm, er is zo veel meer dan traditionele enquêtes, interviews en groepsdiscussies. Denk aan big data, design thinking, neuro-onderzoekstechnieken etc. Hoe maak je een afgewogen keuze kan maken tussen al deze technieken? Deze training leert  je gestructureerd, creatief en logisch een onderzoeksdesign ontwerpen met de juiste techniek(en).

Inhoud

  • De fundamenten van een onderzoeksdesign;
  • Een kennismaking met een ruim pallet aan hedendaagse onderzoekstechnieken; 
  • Inzicht in de voordelen en nadelen per marktonderzoekstechniek, vanuit praktisch en wetenschappelijk perspectief;
  • De mogelijkheden rondom het combineren van marktonderzoekstechnieken.

Docent

Iris van Hest

Lecturer Marketing & Market research | Senior researcher | Author

Onderzoeken is een mindset waarbij nieuwsgierigheid centraal staat, volgens Iris. Vanuit haar jarenlange ervaring in het bedrijfsleven, maar ook vanuit de young professionals die ze coacht en begeleidt rondom marktonderzoek ziet ze dit terug. Iris is docent marktonderzoek en marketing, auteur en tevens is ze verbonden aan een lectoraat, waarbinnen ze actief (wetenschappelijk) onderzoek uitvoert en publiceert. Iris schreef het boek Marktonderzoekdesign, waarvoor ze in 2021 de PIM literatuur prijs won voor het beste marketing studieboek van het jaar.

Praktische informatie

Niveau
Niveau A/B – Weinig of enige ervaring
Opbouw
75% Theorie
25% Praktijk
Inclusief
Lesmateriaal
Certificaat
Koffie/thee en Lunch
Kosten
VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid € 595,- excl. BTW
Niet-leden € 795,- excl. BTW