Binnen marketing research en analytics wordt de taal R steeds meer gebruikt als aanvulling op of in plaats van standaardtools als SPSS. Groot voordeel is dat R open source is en nieuwe tools voor analytics al beschikbaar zijn in R ruim voordat deze worden opgenomen in de standaardtools. Tijdens deze basistraining R laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft.
Inhoud
- Basisbeginselen van R
- Datasets uit andere pakketten inlezen in R
- Wat zijn packages zijn en hoe gebruik je ze
- Schrijf zelf een programma in R
- Zelf statistische analyses doen in R
- Grafieken maken in R
- Online hulp over R
Let op!
Voordat je jezelf aanmeldt voor de leergang R, wil de workshopleidster Hester van Herk graag een intakegesprek met jou voeren. Dat gesprek heeft als doel om, samen met jou, na te gaan of de leergang ook realistisch en haalbaar is. In het intakegesprek wordt dan ook uitvoerig gesproken over jouw verwachtingen ten aanzien van de leergang en de mogelijkheden die je hebt. Voor het intakegesprek kun je contact opnemen met Anna-Lotte de Haan van het Data & Insights Network.
Docent
Hester van Herk
Hoogleraar Cross-Cultural Marketing Research
Hester van Herk is hoogleraar Cross-Cultural Marketing Research aan de Vrije Universiteit Amsterdam en Adjunct Senior Research Fellow aan de University of Western Australia in Perth. Na het behalen van haar Master in Leiden werkte zij bijna 10 jaar in het bedrijfsleven als onderzoekster bij het CBS, Solvay Duphar, ABN Amro en MarketResponse. Bij de Vrije Universiteit Amsterdam was zij eerder programmadirecteur van de Bachelor Bedrijfskunde en afdelingshoofd van het departement Marketing. Haar belangrijkste expertisegebieden zijn cross-cultureel onderzoek, surveymethodologie, en consumentenmarketing. Over deze onderwerpen heeft zij niet alleen in diverse internationale wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd zoals in de Journal of Marketing Research, Journal of Cross-Cultural Psychology, en Journal of International Marketing, maar ook in Tijdschrift voor Marketing en Clou.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau A en B – Weinig tot enige ervaring
- Opbouw
- 50% Theorie
50% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal
Certificaat
Koffie/thee en Lunch - Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid € 595,- excl. BTW
Niet-leden € 795,- excl. BTW