Segmenteren, hoe doe je dat?

Segmentatie is de meest gebruikte marketingtool, er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. Segmentatie is echter veel meer dan een analyse; het is een proces waarin vele keuzes gemaakt moeten worden, over o.a. doelgroepen, positionering, communicatie etc… In deze interactieve workshop staan we stil bij al deze keuzes en de consequenties hiervan. Met behulp van een overzichtelijk stappenplan, voorbeelden en oefeningen krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken.

Inhoud

  • Waarom segmenteren
  • Soorten segmentatie
  • Technieken
  • Van segmenten naar persona’s
  • Stappenplan
  • Valkuilen bij iedere stap

Deelnemers dienen een laptop mee te nemen naar de training.

Docent

Robert van Ossenbruggen

Consultant & trainer evidence based marketing

Robert van Ossenbruggen studeerde psychologie, methodologie en marketing. Tegenwoordig is Robert consultant & trainer evidence based marketing bij The Commercial Works, een marketingadviesbureau gevestigd in Nederland en de UK. Robert helpt zijn klanten voornamelijk door bruggen te slaan tussen de wereld van data, modellen en statistiek en de wereld van marketing. Daarnaast geeft hij diverse trainingen voor de Data & Insights Academy, NIMA, Beeckestijn Business School en IESEG Business School. Blogt met regelmaat op marketingonline.nl en LinkedIn.

Praktische informatie

Niveau
Niveau B – Enige ervaring
Opbouw
50% Theorie
50% Praktijk
Inclusief
Lesmateriaal
Certificaat
Koffie/thee en Lunch
Kosten
VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid €465,- excl. BTW
Niet-leden €665,- excl. BTW