Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten

‘Impact van onderzoek op de business’ en ‘ROI van onderzoeksbudget’ zijn ‘hot topics’ in de onderzoekswereld. Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken. Na deze dag deel je geen ‘onderzoeksresultaten’ meer, maar ‘activeer je inzichten’!

Inhoud

  • Impactvol rapporteren 
  • Het presenteren van je inzichten
  • Alternatieve vormen van rapporteren
  • Activatie van inzichten binnen een organisatie in 6 stappen
  • Strategieën om van het gebruik van inzichten een echte ‘habit’ te maken 

Docent

Tom de Ruyck

Head of Research Communities

Tom De Ruyck is ‘Head of Research Communities’ bij Human8 en verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Human8 op het gebied van ‘community research’. Hij is een veel gevraagd spreker op internationale marketing- & onderzoekconferenties. Het leiden van workshops en het voorzitten van onderzoeksbijeenkomsten (o.a. voor de D&IN en ESOMAR) zijn onderdeel van zijn favoriete activiteiten. Tom publiceerde verschillende white papers (ESOMAR) en artikelen in wetenschappelijke tijdschriften (zoals IJMR), business boeken en vakbladen (Research World, DDB, …). Daarnaast is hij een invloedrijke blogger/tweeter over de trends in de industrie en online research communities. Onlangs ontving Tom een award van ESOMAR voor zijn werk (“Fernanda Monti Award – Best Paper Congres ’09” en twee keer ‘Best Paper’ op een conferentie) en ook van de American Marketing Association (“4 under 40 – Emerging Leader of the Industry Award ’10”). Naast zijn werk bij Human8 is Tom gastdocent aan verschillende universiteiten en Adjunct Professor aan IESEG School of Management (Lille, Frankrijk) en EHSAL Management School (Brussel, België), waar hij doceert in ‘Contemporary Marketing Research Management & Techniques’. Tom is mede-oprichter en voorzitter van de Belgische onderzoeksvereniging BAQMaR en zit in het bestuur van een aantal andere professionele organisaties: ESOMAR’s Fringe Factory, MOA Summits ‘Programma Commissie, FTO & Lonbono.

Praktische informatie

Niveau
Niveau B – Enige ervaring
Opbouw
75% Theorie
25% Praktijk
Inclusief
Lesmateriaal
Certificaat
Koffie/thee en Lunch
Kosten
VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO- of CUBE-lid € 595,- excl. BTW
Niet-leden € 795,- excl. BTW