Een vragenlijst maken lijkt zo eenvoudig. Maar schijn bedriegt. Er zijn namelijk veel factoren waar je rekening mee moet houden. Deze komen allemaal langs in de workshop, je theoretische én praktische ins en outs leert om dé perfecte vragenlijst te kunnen opstellen.
Inhoud
- Vragenlijsten & datakwaliteit
- Voorbereiding & proces
- Wat kunnen respondenten (niet) aan?
- Potentiële vertekeningen
- Vraagtypen
- Constructen maken
- Vraag & antwoord formuleren
Ter voorbereiding op deze workshop is de workshop “De vraag achter de vraag” van Durk Bosma een aanrader. Immers, pas wanneer je de échte vraag weet zal een perfecte vragenlijst met goede datakwaliteit hét antwoord geven.
Docent
Robert van Ossenbruggen
Consultant & trainer evidence based marketing
Robert van Ossenbruggen studeerde psychologie, methodologie en marketing. Tegenwoordig is Robert consultant & trainer evidence based marketing bij The Commercial Works, een marketingadviesbureau gevestigd in Nederland en de UK. Robert helpt zijn klanten voornamelijk door bruggen te slaan tussen de wereld van data, modellen en statistiek en de wereld van marketing. Daarnaast geeft hij diverse trainingen voor de Data & Insights Academy, NIMA, Beeckestijn Business School en IESEG Business School. Blogt met regelmaat op marketingonline.nl en LinkedIn.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau B – Enige ervaring
- Opbouw
- 50% Theorie
50% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal
Certificaat
Koffie/thee en Lunch - Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO- of CUBE-lid € 595,- excl. BTW
Niet-leden € 795,- excl. BTW