Best of Data & Insights Network: Winnaars aan het Woord

Op 17 oktober staat het ‘Best of Data & Insights Network: Winnaars aan het Woord’ event op de agenda. Nog één keer geven wij het podium aan de winnaars van de Data & Insights Awards. Meld je aan voor dit event en laat je inspireren door de verhalen van onze prijswinnaars.

Programma

14:15 – 14:30 Inloop
14:30 – 16:30 Winnaars aan het Woord
16:30 – 17:30 Borrel

Sprekers:

Verdieping door Vereenvoudiging: Hoe Analysetools en Meta-Studies Leiden tot Beter Marktonderzoek door Mark Vroegrijk – DVJ Insights
Als “Specialist Data, Science & Analytics” werk ik binnen het interne innovatieteam van DVJ Insights, “the LAB”, aan het constant verder verbeteren van het onderzoek wat wij voor onze klanten uitvoeren. In deze presentatie laat ik zien hoe ik door het ontwikkelen van diverse tools geavanceerde analyses eenvoudiger in gebruik heb gemaakt. Hierdoor kunnen deze analyses (en de inzichten daaruit) aan een breder scala aan klanten worden geboden, of biedt de tijdswinst op deze analyses ruimte voor  verdere verdieping elders. Daarnaast laat ik zien hoe mijn “meta-studies”, waarbij ik data uit grote hoeveelheden projecten heb gecombineerd en geanalyseerd, tot overkoepelende inzichten over de werking van adverteren en media hebben geleid – en ons zo helpen bij een nóg betere interpretatie van toekomstig onderzoek in dit domein.

Flying High met Data door Rutger Schoone – KLM
Met een gedegen aanpak en continue focus op klanttevredenheid wil KLM een voorloper zijn in data- en inzichtgedreven werken. Een belangrijke hefboom is het NeXT CX Tracking programma, beheerd door de afdeling Customer & Market Insight van Air France-KLM. Dit programma gaat verder dan alleen het verzamelen van feedback. Het combineert deze gegevens met verschillende interne gegevens (operationeel, commercieel, …) en levert resultaten op een zeer gedetailleerd niveau. Aan de hand van een aantal concrete voorbeelden leggen we uit hoe het programma werkt, maar besteden we ook aandacht aan het gebruik van de resultaten.

A crash course in cultural insights door Joey Zeelen – Crowd DNA (English)
Our world is changing at a more rapid rate than ever. Brands need to adapt, understand and strategize around all this change. Joey from Crowd DNA will talk us through the essence of cultural insights and strategy: what it is, how to do it, and the value it brings to brands.

AI in de praktijk door Meike Nauta – Datacation
Wat is artificiële intelligentie (AI) en wat kun je er allemaal mee? Een inspiratiesessie met echte praktijkvoorbeelden om van dromen naar AI-actie te gaan.

Motivaction en Monks: Persona.Flow door Sander van der Vegte (.Monks) en Kevin Hengstz (Motivaction)
Door consequent te blijven investeren in mensen en technologie heeft Motivaction al jarenlang een toonaangevende positie binnen de insights sector in Nederland. De ontwikkeling van AI stelt hen in staat om de jarenlang verzamelde ‘human data’ uit het op waarden gebaseerde Mentality onderzoeksprogramma direct voor klanten relevant en inzichtelijk te maken. Voor deze innovatie zijn Motivaction en leading AI-agency .Monks  een partnership aangegaan. Sander van der Vegte (.Monks) en Kevin Hengstz (Motivaction) vertellen over de samenwerking én het eerste resultaat: Persona.Flow.    

Praktisch
Datum: 17 oktober 2024
Locatie: The Social Hub (Wibautstraat 129), Amsterdam
Tijdstip: 14:15 – 17:30
Kosten: €75,- (gratis voor leden)