Education Day – Data Strategy & Data Driven Marketing

Op donderdagmiddag 18 april organiseren we samen met NIMA weer een fysieke Education Day. Dit keer met als overkoepelend thema ‘Data Strategy & Data Driven Marketing’.

Deze sessie is exclusief voor docentleden en onderwijs geïnteresseerden van het Data & Insights Network en NIMA.  

Programma
• 14.00 – 14. 10 uur | Opening & welkom door Data & Insights Network – Gino Kirsten   
• 14.10 – 14.45 uur I Digital Power: Culture & Values Behind Your Data Strategy  
• 14.45 – 15.30 uur I  HvA: Preparing 21st century Data Driven Marketing Professional
• Thee I Koffie    
• 16.00 – 16.35 uur I 2-cnnct & Greenchoice: Wat is een datastrategie en hoe pak je zoiets aan?
• Borrel    

Over de sprekers

Culture & Values Behind Your Data Strategy [Digital Power]
Discussions about data are often technical, but in order to get true value out of data, we also need to pay attention to people and culture. We want to show you how your organisation’s values are essential to an effective data strategy. How do we (re)gain control over our data, how do we make the most of it and how do we not lose sight of our values in the meantime? Those are the questions that Eiske Jensma and Marieke Schulte will answer in this interactive presentation.

Preparing 21st century Data Driven Marketing Professional [Frederik Situmeang  HvA
In this session I will discuss how marketing professional has been transformed, the role of data and AI on it. Given the transformation, I will then also discuss the main themes identified in the literature about the crucial role of digitalization and data in marketing and sales. Here I will discuss a meta-analysis done on marketing literature and highlight the central role of digital and data. Given these trends I will continue the conversation to discuss how we translate it into our research themes at our research group and our application of our research to the education.

Wat is een datastrategie en hoe pak je zoiets aan? [2-cnnct & Greenchoice]
Diddy Bos, Manager Data & Analytics bij Greenchoice, en Arne Jelmer Nijmeijer van 2-cnnt, nemen je mee op reis door het vormen van een datastrategie, van idee tot uitvoering. Ze presenteren een eerlijk verhaal over de do’s, don’ts en lessons learned.