Het is zover! Het jaarlijkse SMART Congres komt er weer aan! Op donderdag 21 september hebben we een dagvullend programma dat je niet alleen maar achterover laat leunen om te luisteren, maar ook prikkelt om zelf na te denken. Laat je niet alleen verrassen, maar neem zelf het stuur in handen om kennis te ervaren.
De locatie van het congres biedt ons de ruimte om gezamenlijk de grenzen van kennis te verleggen en je gedachten vrij te laten zweven tijdens de workshops en cases. We houden het congres namelijk ‘In de Ruimte’, een historische locatie aan de Utrechtse grachten.
Programma
- 09:30-10:00 Inloop
- 10:00 – 10:15 Opening door SMART-bestuur
- 10:15 – 13:00 Ochtendsessie
• Validators | Cathelijn te Koppele (spreker)
• The Valley | Björn Kouw (interactieve sessie)
• Tambr | Niels de Jong (spreker) - 13:00 – 13:45 Lunch
- 13:00 – 16:30 Middagsessie
• Freelance Insights Consultant | Suzanne Plantinga (interactieve sessie)
• Kantar | Edwin Beijer (spreker) - 16:30 – 18:00 Borrel
Meer informatie over onze sprekers
Validators | Cathelijn te Koppele
Deze Young Talent Award winnaar van 2023 omarmt door haar achtergrond in neurowetenschappen altijd nieuwe wetenschappelijke methodieken om vraagstukken van klanten op een moderne manier op te lossen. Geen lange rapporten maar frisse PowerBI dashboards, zorgen voor een frisse wind.
The Valley | Björn Kouw
Waarschijnlijk heeft elke onderzoeker het weleens meegemaakt: je doet onderzoek en je document met waardevolle uitkomsten belandt in een la waar niet meer naar wordt gekeken. In deze workshop doorlopen we het proces van het vertalen van onderzoeksresultaten naar presenteerbare concepten, zodat een opdrachtgever direct geïnspireerd is om actie te ondernemen op jouw bevindingen. De workshop bevat een mix van theorie en praktijk en behandelt onderwerpen zoals het formuleren van inzichten en een probleemdefinitie op basis van data, het vertalen van deze inzichten naar geprioriteerde eisen, en brainstormtechnieken om concepten te ontwikkelen aan de hand van deze eisen.
Tambr | Niels de Jong
Leer hoe data en creativiteit optimaal samenkomen in de keynote van TAMBR waarin we laten zien hoe je met behulp van data een gedegen muzikale merkstrategie ontwikkelt.Verwacht een interactieve sessie waarin je leert hoe data je kan helpen bij het ontwikkelen van een muzikale identiteit. Strategie, insights en AI gaan hier hand in hand met muzikale creativiteit. Aan bod komen o.a.: hoe meet je het functioneren van een muzikale distinctive asset? Hoe helpen insights je bij het bepalen van herkenbaar profiel in audio? Hoe kun je AI inzetten om tot muzikale richtlijnen te komen die passen bij je merk?
Freelance Insights Consultant | Suzanne Plantinga
Deze sessie gaat over dingen die je allang weet. Namelijk dat het belangrijk is dat je werkt aan de relatie met je klant. No-brainer van jewelste! Maar, wat doe je dan allemaal actief om die relatie te versterken? Suzanne neemt je mee in je dagelijkse werk. Langs allerlei momenten waarop je bewust en actief kunt werken aan de relatie. Meer impact, meer vertrouwen. De grootste valkuil in ons werk is misschien wel de welbekende waan van de dag. Allerlei extra activiteiten vallen van je lijstje af. Daar gaan we het dus ook niet over hebben. We gaan de waan van de dag gewoon een beetje aanscherpen. Simpele en doeltreffende handreikingen om tijdens je werk de impact en het vertrouwen te vergroten.
Ga je veel nieuwe dingen leren? Misschien. Word je op scherp gezet? Zeker.
Edwin Beijer I Kantar
Hoe navigeer je door het media strijdtoneel? En met welke mediamerken en -kanalen kun je de impact van campagnes verhogen? Samen met Edwin Beijer kijken we naar het huidige internationale & Nederlandse medialandschap en de optimale omgeving van reclameboodschappen. Campagnes zijn zeven keer meer impactvol met een hoge reclame-ontvankelijkheid, dus het is essentieel om te weten welke mediamerken en -kanalen de voorkeur hebben van consumenten. Edwin zal ons meenemen in unieke inzichten over het effect van reclame via verschillende mediakanalen en de top mediamerken waar zowel consumenten als marketeers de voorkeur aan geven.
Edwin Beijer werkt als Director Consulting bij MeMo² (a Kantar Company) en is een expert op het gebied van media & communicatie. Met zijn uitgebreide ervaring in de media-wereld is Edwin de aangewezen persoon om de nieuwste trends in de media te onthullen.
Meer informatie over bereikbaarheid en tickets
In de Ruimte is zowel met het OV als met de auto gemakkelijk bereikbaar. Er komen 5 sprekers uit de expertises marketing, gedragsbeïnvloeding, data science en onderzoek.
De ticketprijs is €89,- indien jouw organisatie bij het Data & Insights Network is aangesloten en €149,- voor niet-aangesloten organisaties. Lunch en borrel worden uiteraard door ons verzorgd!