Nieuw managementteam voor ESSENSOR & smaakonderzoek.nl

ESSENSOR & smaakonderzoek.nl, marktleider en autoriteit op het gebied van sensorisch onderzoek in Nederland, heeft een nieuw managementteam aangesteld. Dit team zal de strategische koers van het bedrijf verder vormgeven en bijdragen aan de groei en innovatie van sensorisch onderzoek met expertpanels en consumenten.

Een nieuw managementteam voor verdere groei

Het nieuwe managementteam wordt geleid door Boudien van der Werf (WUR – Nutrition & Health: Sensory Science). In haar rol als Senior Consumer & Insight Expert is zij verantwoordelijk voor het vertalen van klantvragen naar optimale testopzetten en gedegen adviezen aan klanten.

Annelaura Schaap (VU – Prevention & Public Health) neemt de functie van Operations Manager op zich. Zij coördineert de uitvoering van projecten in Nederland en Europa en bewaakt de operationele efficiëntie, kwaliteitszorg en hospitality-gedachte binnen het bedrijf.

Daarnaast is Alard Verhoef (WUR – Food Technology: Sensory Science) aangesteld als verantwoordelijke voor de expertpanels van ESSENSOR. Als Senior Consumer & Sensory Insight Expert zet hij zijn expertise in sensorische evaluatie, data-analyse en klantinzicht in om hoogwaardige sensorische studies te ontwerpen, uit te voeren en te interpreteren.

Nieuwe generatie aan het roer

Met deze benoemingen zet ESSENSOR & smaakonderzoek.nl in op een nieuwe generatie leiders die de visie van het bedrijf verder zullen realiseren. “Met dit nieuwe managementteam zetten we een belangrijke stap in de toekomst van ESSENSOR & smaakonderzoek.nl. We streven ernaar bij te dragen aan een samenleving waarin gezonde en duurzame consumptiegedragingen worden gestimuleerd door middel van geoptimaliseerde productkeuzes,” aldus Wim Vaessen, oprichter en mede-eigenaar van het bedrijf.

Hoewel het dagelijks management nu in handen ligt van het nieuwe team, blijven oprichters Wim Vaessen en Jan Willem Steunenberg betrokken bij de strategische ontwikkeling van ESSENSOR & smaakonderzoek.nl. Zij richten zich op de verdere ontwikkeling van onderzoeksmethoden en het versterken van samenwerkingen met nationale en internationale partners.

Over ESSENSOR & smaakonderzoek.nl

ESSENSOR & smaakonderzoek.nl werken samen met grote foodmultinationals, voedingsmiddelenbedrijven en supermarktketens in Nederland en Europa. De onderzoeken worden uitgevoerd vanuit moderne onderzoekslocaties in Wageningen, Utrecht en Vlaardingen. Het bedrijf heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld:

  • ESSENSOR werd in 2022 uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Agency van het jaar, een prijs toegekend door de brancheorganisatie Data & Insights Network (D&IN).
  • In 2022 nam ESSENSOR het Centrum voor Smaakonderzoek (CSO) in Wageningen over, waarna een rebranding volgde naar smaakonderzoek.nl.
  • ESSENSOR werkt sinds 2020 nauw samen met Wageningen University & Research om onderzoek te doen naar smaakbeleving, voedselwaardering en consumentenkeuzes.
  • In 2018 verwierf ESSENSOR OP&P Product Research in Utrecht.

Met de aanstelling van het nieuwe managementteam en de voortdurende groei in expertise blijft ESSENSOR & smaakonderzoek.nl vooroplopen in de wereld van sensorisch onderzoek en consumentengedrag.

Meer informatie: Bezoek de websites www.essensor.nl en www.smaakonderzoek.nl voor meer informatie over hun diensten en lopende projecten.