University of Groningen Business School, Data & Insights Network, NIMA Beroepsvereniging en DDMA slaan handen ineen voor nieuwe marketingopleiding ‘Marketing Impact met Data en AI’

University of Groningen Business School (UGBS), NIMA Beroepsvereniging en brancheorganisaties DDMA en Data & Insights Network (D&IN) slaan handen ineen voor een nieuwe opleiding: ‘Marketing Impact met Data en AI’. De opleiding speelt in op de groeiende behoefte aan professionals die data en AI strategisch kunnen inzetten voor marketingdoeleinden in een landschap dat onderhevig is aan snelle technologische verandering. Deze samenwerking tussen brancheverenigingen en kennis- en opleidingsinstellingen is uniek in Nederland en vormt de ideale combinatie om theorie en praktijk samen te brengen om marketing- en dataprofessionals klaar te stomen voor de toekomst.

Over de opleiding: ‘Marketing Impact met Data en AI’

‘Marketing Impact met Data en AI’ biedt een compleet overzicht van de nieuwste inzichten en vaardigheden die nodig zijn om data en AI succesvol toe te passen binnen marketingstrategieën. Het curriculum is ontwikkeld door experts van UGBS, in samenwerking met DDMA, Data & Insights Network en NIMA. Deelnemers worden begeleid door topdocenten en praktijkprofessionals, en leren datagedreven strategieën opzetten, klantinzichten verbeteren en bedrijfsresultaten optimaliseren door middel van data en AI.

De opleiding richt zich specifiek op data marketeers, data scientists, data consultants en data engineers. Voor elk van deze beroepsgroepen is een module ontwikkeld, die stuk voor stuk dieper ingaan op de voor hun relevante onderdelen van datagedreven werken in het marketingvakgebied. Deelnemers doen gericht kennis en vaardigheden op binnen hun eigen discipline.

“We zijn ontzettend blij en trots dat we in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen er in zijn geslaagd een data-analytics en datascience course te ontwikkelen, die je met recht uniek kan noemen voor Nederland. Wat zo bijzonder is, is dat deze course het gehele dataproces van dataengineering voor marketing tot marketing for data-driven value creation doorloopt. Van marketingprobleemdefinitie tot marketingoplossing via een gedegen analytics-benadering. Je zou kunnen zeggen dat deze cursus het parade paardje van het Data & Insights Network is! Voor elke data-driven marketeer en insights professional is dit dus  NIET  a nice to know but a need to know!” – Wim van Slooten

Aanmelden

Belangstellenden kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor de opleiding. Voor meer informatie over het programma, de lesmethoden, de toelatingsvoorwaarden en kosten, kan men terecht op de website van de Rijksuniversiteit Groningen: Marketing Impact met Data en AI.