In 2025 is The Value of Influencers for Building Brands gekozen als Topic of the Year. Download deze uitgave nu als pdf.
In 2025 is The Value of Influencers for Building Brands gekozen als Topic of the Year.
Voor u ligt de 8e editie van het D&IN Topic of the Year boek, gekoppeld aan de Data & Insights Awards 2025. Dit jaar staat het thema The Value of Influencers for Building Brands centraal, een actueel onderwerp dat de rol van influencer marketing in het versterken van merken onderzoekt.
Het boek combineert wetenschappelijke inzichten van de genomineerden voor de Insights Scientist Award met praktijkvoorbeelden uit het veld, en biedt daarmee waardevolle kennis over hoe merken, bureaus en onderzoekers effectief kunnen inspelen op de snel veranderende wereld van social media en influencer marketing.
Download de Topic of the Year – uitgave 2025
In deze uitgave staan publicaties van: Eva A. van Reijmersdal (winnares Insights Scientist Award 2025), Andreas Bayerl (genomineerde Insights Scientist Award) en Lotte Willemsen (genomineerde Insights Scientist Award), aangevuld met een tweetal praktijkverhalen van Martijn de Kemp en Herwin van den Berg & Linda van Rijn en Lisette Kruizinga-de Vries.
Heel veel leesplezier!
Yvonne van Everdingen
Voorzitter jury Insights Scientist Award 2025

Eerdere uitgaves:
- Topic 2024 – Insights into Sustainable Marketing and Consumption
Winnaar Award Insights Scientist: Ilona E. de Hooge
Download de Topic of the Year – Uitgave 2024 - Topic 2023 – Robots: Key to Marketing Data and Insights
Winnaar Award Insights Scientist: Jenny van Doorn
Download de Topic of the Year – Uitgave 2023 - Topic 2022 – Customer Experience Management in the Digital Age
+ Terugblik op 5 jaar Topic of the Year door Yvonne van Everdingen
Winnaar Award Insights Scientist: Mirella Kleijnen
Download de Topic of the Year – Uitgave 2022 - Topic 2021 – Tools for Capturing Information to Improve Business Insights
Winnaar Award Insights Scientist: Ale Smidts & Maarten Boksem
Download de Topic of the Year – Uitgave 2021 - Topic 2020 – Brilliant New Products: Consumer Match or Mismatch?
Winnaar Award Insights Scientist: Stefan Stremersch
Download de Topic of the Year – Uitgave 2020 - Topic 2019 – Surviving the Retail Revolution
Winnaar Award Insights Scientist: Laurens Sloot
Download de Topic of the Year – Uitgave 2019 - Topic 2018 – Digital Advertising
Winnaar Award Insights Scientist: Lara Lobschat
Download de Topic of the Year – Uitgave 2018