De klantreis en persona’s: Bijna elke organisatie heeft ze en ze zijn onmisbaar bij het neerzetten van een cultuur waarbij de klant centraal staat. Je gaat aan de slag met je eigen situatie. Aan de hand van handvatten, tips en praktijkvoorbeelden kijk je kritisch naar de huidige customer journeys en persona’s en maak je een concreet actieplan om ze te optimaal toe te passen in jouw organisatie.
Inhoud
Tijdens deze praktische training worden bestaande customer journeys en persona’s beoordeeld, om uiteindelijk tot een goed product te komen en de juiste werkwijze en kennis te borgen in de organisatie. De beoordeling wordt gedaan door middel van de volgende deelvragen:
- Hoe pas je ze optimaal toe op de werkvloer en op jouw projecten?
- Hoe zorg je ervoor dat ze datagedreven zijn?
- Hoe houd je ze up-to-date en onder de aandacht?
- Hoe zorg je voor draagvlak en betrek je stakeholders?
- Hoe pas je ze toe in alle lagen van de organisatie; van directie tot projectteams?
- Hoe haal je er haalbare verbeteringen uit die waarde hebben voor zowel gebruiker als organisatie?
Je gaat aan de slag met je eigen situatie. Aan de hand van handvatten, tips en praktijkvoorbeelden kijk je kritisch naar de huidige customer journeys en persona’s en maak je een concreet actieplan om ze te optimaal toe te passen in jouw organisatie. De training heeft een praktische insteek en wordt versterkt door intervisie.
Docent
Sjoerd Walinga
Expert in digitale klantbeleving & conversie
“If the user can’t use it, it doesn’t work”. Dat is waar Sjoerd Walinga in gelooft. Hij heeft een enorme passie voor usability, user experience, conversie optimalisatie en gedragswetenschap. Als User Experience en Conversie expert bij Concept7 is hij hier dan ook maar al te graag mee bezig. Het werken voor bedrijven als Menzis, Roompot, Greetz, Philips en Gemeente Groningen leert hem elke dag weer nieuwe dingen en daar krijgt hij maar niet genoeg van. Daarnaast geeft Sjoerd gastcollege op diverse hogescholen en universiteiten en traint hij professionals en managers bij bedrijven als Talpa, RTL, a.s.r., Essent, KvK en de Belastingdienst.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau B – enige ervaring
- Opbouw
- 50% Theorie
50% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee en Lunch
- Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid € 595,- excl. BTW
Niet-leden € 795,- excl. BTW