In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. In veel organisaties zien marketeers de bomen niet meer door het kpi-bos. Er is vaak meer data beschikbaar dan kan worden verwerkt en alle databronnen lijken even belangrijk. Waar begin je? Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen? Deze vragen worden beantwoord tijdens deze tweedaagse training geschikt voor marketeers met een aantal jaren ervaring.
Inhoud
Deel 1: De juiste vragen stellen
- Marketingcyclus & first principles
- De vorm van de klantenbase
- De relatie tussen aantal klanten & loyaliteit
- Hoe we kijken naar data
- Klantprofielen
- Hoe merken concurreren
- De relevantie van segmentatie
- Hoe we informatie verwerken (en wat dat betekent in de context van marketing)
Deel 2: De juiste vragen beantwoorden
- Data fundamenten
- De noodzaak van filteren
- Het belang van variatie
- Inzoomen vs. uitzoomen
- Causaliteit & selectie-effecten
- Balanceren van data-activiteiten
Deze training vindt plaats op 12 en 22 mei van 10:00 uur tot 16:30 uur.
Deelnemers dienen een eigen laptop mee te nemen
Docent
Robert van Ossenbruggen
Consultant & trainer evidence based marketing
Robert van Ossenbruggen studeerde psychologie, methodologie en marketing. Tegenwoordig is Robert consultant & trainer evidence based marketing bij The Commercial Works, een marketingadviesbureau gevestigd in Nederland en de UK. Robert helpt zijn klanten voornamelijk door bruggen te slaan tussen de wereld van data, modellen en statistiek en de wereld van marketing. Daarnaast geeft hij diverse trainingen voor de Data & Insights Academy, NIMA, Beeckestijn Business School en IESEG Business School. Blogt met regelmaat op marketingonline.nl en LinkedIn.
Praktische informatie
- Niveau
- Niveau B – Enige ervaring
- Opbouw
- 50% Theorie
50% Praktijk - Inclusief
- Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee en Lunch
- Kosten
- VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid €950,- excl. BTW
Niet-leden €1.185,- excl. BTW