Op donderdag 21 november van 15:00 tot 16:15 uur (GMT) zal de GRBN een webinar hosten over: de invloed van apparaatvoorkeuren en mobiel gebruik op onderzoeksresultaten.
Tijdens dit webinar zullen MRS en vier toonaangevende internationale onderzoeksorganisaties de voorkeuren van deelnemers voor verschillende apparaten en mobiel gebruik verkennen. Aan de hand van uitgebreide analyses zal worden besproken hoe deze voorkeuren mogelijk onderzoeksresultaten beïnvloeden. Dit project maakt deel uit van de bijdrage van MRS aan het bredere Global Data Quality-initiatief.
Het onderzoek omvat een samenwerking met Dynata, Kantar, Cint en Toluna en analyseert internationale responsdata van 2016 tot 2023. Deze data belicht het gebruik van mobiele en niet-mobiele apparaten in onderzoeksomgevingen, waarbij trends en voorkeurspatronen in kaart worden gebracht. Daarnaast is een specifieke enquête gehouden om enkele onderliggende oorzaken van deze trends te onderzoeken en verschillen te testen tussen deelnemers die een bepaald type apparaat verkiezen boven andere.
Dit internationale project omvat responsdata uit 13 markten: Australië, Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, India, Indonesië, Japan, Nederland, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Verder is er tevredenheidsdata verzameld uit Australië, het VK en de VS.
Tijdens het webinar worden de belangrijkste bevindingen van acht jaar aan data gepresenteerd, met onder andere:
- Respons- en afrondingspercentages: Een analyse van de verschillen in respons- en afrondingspercentages tussen mobiele en desktop-gebruikers.
- Demografische en gedragsverschillen: Inzichten in potentiële demografische, psychografische en gedragsverschillen tussen deelnemers met een voorkeur voor een specifiek apparaat en de impact hiervan op onderzoeksresultaten.
- Hypothese-testen: Resultaten van een reeks hypotheses, waaronder:
- Mobiele gebruikers zijn vaker bekend met merken en diensten die zich alleen op mobiele platforms richten.
- Mobiele gebruikers doen vaker aan online shoppen en zijn mogelijk impulsieve kopers.
- Desktopgebruikers zijn loyaler aan merken.
- Desktopgebruikers hebben mogelijk meer zorgen over gegevensprivacy.
- Mobiele optimalisatie: Hoe dit project onze kennis heeft vergroot over best practices voor mobiel gebruik, datakwaliteit en integriteit.
- Conclusies: Waarom de resultaten van dit onderzoek opdrachtgevers en inkopers van onderzoek zouden moeten aanmoedigen om de langetermijnuitdagingen rondom mobiele optimalisatie en enquête-ervaringen aan te pakken.
Het webinar wordt afgesloten met een Q&A-sessie, waarin deelnemers vragen kunnen stellen over de onderzoeksresultaten van dit jaar.
Voor meer informatie en om je te registreren, klik hier.