Education Day – Van Data Insight naar Marketing & Branding

Op donderdagmiddag 16 maart organiseren we samen met NIMA weer een Education Day bij House of Watt. Thema dit keer: Data Insights en hoe deze vertaald worden naar de Marketingstrategie & Branding.

Inhoud

Market Insights kan niet meer in silo’s werken. Door samen te werken met collega’s op het gebied van bedrijfsinzichten, gegevens uit verschillende bronnen te integreren en door bedrijfscontext toe te voegen, zijn verbonden inzichten essentieel voor elke klant-gestuurde organisatie.

Vragen hierbij zijn:
•    Hoe worden data en human insights vergaard? 
•    Hoe wordt marktonderzoek effectief ingezet? 
•    Wat levert data insights op voor de branding?
•    Hoe krijg je grip op een data-gedreven marketingstrategie?

Programma

• 13.00 uur | Opening & welkom door ons Expert Network Education
• 13.15 uur | Ronald Jansen (Mark Stronger) – ‘Van Data Insight naar Branding’
• 14.00 uur | Peter Reddering (Cmotions)- ‘Hoe krijg je grip op een data-gedreven marketingstrategie’
• 14.45 uur | Pauze
• 15.15 uur | Ruud van Burgsteden (HAS) – ‘Return on Intelligence, synergie student & professional’
• 16.00 uur | Terugkoppeling en interactieve sessie met de drie sprekers, toepassing op jouw eigen praktijk
• 16.30 uur | Afsluitende borrel

Sprekers

Ronald Jansen
consultant en partner van marketing- en merkadviesbureau Mark Stronger

Veel bedrijven en organisaties streven naar (merk)groei. Maar wat is daar eigenlijk voor nodig? Waar stuur je op en hoe meet je merkgroei? Welke onderzoeken en data gebruik je daarvoor en, zijn die ook allemaal even bruikbaar? Naast de enorme hoeveelheid aan data, is er een wildgroei aan KPI’s ontstaan. En ook hier dezelfde vragen: welke KPI’s doen er echt toe en welke zijn relevant voor groei? Ronald Jansen vertelt over zijn ervaringen vanuit zijn marktonderoeksverleden als mede-oprichter van DVJ Insights en vanuit zijn huidige marketingadviseursrol bij Mark Stronger. Zijn presentatie is een mix van onderzoeksresultaten, analyses, ervaringen en marketingwetenschap, voorzien van interessante praktijkcases. LinkedIn Ronald

Peter Reddering
Principal Consultant bij fact based marketing consultancy Cmotions

Met de verregaande digitalisering zijn we er inmiddels in marketingland aan gewend dat op veel plekken de data eruit gutst. De vraag hoe hiermee succesvol te zijn en data een heldere plek in de marketingstrategie te geven wordt daarmee echter ook steeds groter.
Peter Reddering neemt je in zijn sessie mee in de aanpak van het Target to Data-model dat is ontwikkeld om grip te krijgen op je data gedreven marketingstrategie. Waar maak je met data het verschil, hoe leidt dit tot meetbare resultaten en hoe helpt dit om de juiste keuzes te maken voor de meest effectieve en op de klantgerichte aanpak. Het Target to Data-model geeft je een krachtig hulpmiddel om duidelijk in beeld te brengen hoe je een datastrategie opbouwt. Dit model wordt o.a. ook gebruikt in diverse interne opleidingen en bij klantprojecten alsook ook bij de opleidingen die Cmotions verzorgt. LinkedIn Peter

Ruud van Burgsteden
Mutritionist (marketing & nutrition) en marketing docent bij de HAS

Gevestigd talent samen laten werken met jong talent ten behoeve van toegepast onderzoek en met behoud van een goed resultaat. Waarom de inzet van studenten in onderzoek waardevol is! Dit zal aan bod komen in het verhaal van Ruud van Burgsteden die als marketingdocent tientallen projecten uitgevoerd heeft met young professionals in hun afstudeerderjaar voor uiteenlopende voedingsbedrijven. In consultancy projecten met resultaatverplichting zijn vraagstukken van bedrijven in een half jaar uitgevoerd waarbij er enerzijds veel uren beschikbaar zijn voor de uitvoering en anderzijds de effectiviteit van het onderzoek en het niveau v/h resultaat geborgd is door de ervaring van de projectleider, een docent. Kortom een hoge return on intelligence! LinkedIn Ruud

Details

Deze bijeenkomst is gratis, maar exclusief voor onze persoonlijke leden!
Het aantal plaatsen is beperkt, dus bestel op tijd.
Locatie: House of Watt, James Wattstraat 73, 1097 DL Amsterdam 
Datum: donderdag 16 maart 2023 
Tijd: 13.00 uur tot 16.30 uur 
Afmelden: je kunt je tot 3 dagen van tevoren (tot en met maandag 13 maart) kosteloos afmelden. 
No-show fee: kom je niet en heb je geen vervanger geregeld? Dan worden no-show kosten van 35 euro per persoon in rekening gebracht.